איך אימייל מרקטינג עובד בכלל

איך בכלל אימייל מרקטינג עובד?

אימייל מרקטינג זה אחד מהאסטרטגיות עם הביצועים היעילים ביותר שנמצאות בטופ של השיווק שלך, לא מעט מכיוון שהוא מאוד אינטואיטיבי ומאפשר קו תקשורת ישיר ללקוחות וברוב הפעמים מאפשר אוטומציה לאורך כל התהליך. כותבים את המיילים פעם אחת ולאחר מכן מתזמנים את זה את הלאה למשך תקופה של חודש, רבעון, חצי שנה ואפילו שנה קדימה.

באופן כללי, קמפיין אימיילים אפקטיבי כולל לפחות 3 אלמנטים בבסיסיים:
רשימת תפוצה
בואו נצא מנקודת הנחה שכדי לייצר כסף מרשימת תפוצה אנחנו צריכים שתהיה לנו אחת כזאת. רשימת תפוצה היא רשימה של פרטי קשר [כתובות אימייל בדרך כלל – אבל לא רק, לעיתים יכול להיות גם מספרי פלאפונים] של אנשים שהביעו עניין במוצר / מותר שלך ומעוניינים לקבל ממנו מסרים באופן שוטף. יש לא מעט דרכים לבנות רשימה משלך. אבל אחד מהדרכים היעילות והפשוטות ביותר זה פשוט ליצור מגנט לידים/ שוחד אתי/מתנה חינמית שתמשוך את קהל הלקוחות הרלוונטי שישמחו לתת לך את כתובת האימייל שלהם בתמורה לקופון או צ׳קליסט או פיסת מידע שתשלים להם את מה שחסר.

 
שרת אימיילים
שרת מייילים הוא חובה – בדרך כלל מכירים אותו כחברת דיוור, זו בדרך כלל פלטפורמה שעוזרת לך לנהל בצורה יעילה יותר את הרשימה שלך. זה עוזר לך לעצב לכתוב לתזמן ולשלוח [לפעמים אפילו אוטומטית] את המסרים השיווקיים שלך.

כשאנחנו משתמשים במערכת דיוור בדרך כלל אנחנו יכולים לטפל הרבה יותר טוב בסגמנטציה של הלקוחות שלנו ולקרוא יותר טוב את הנתונים על מנת לייעל את הטריגרים שמאיצים את תהליך המכירה שלנו באמצעות ההתנהגות המותאמת אישית של כל אחד מהלקוחות שלנו. בנוסף לפילוח והמדידה המאוד פשוטים שמאפשרים לנו לייצר הצעות מותאמות אישית ללקוח מה שמגביר את אחוז המעורבות וההמרה ומשפר אותם משמעותית [לפחות ב33%].

מטרות ברורות ומוגדרות
אתה יכול להשתמש ברשימת תפוצה למגוון רחב מאוד של מטרות ולהשיג את כל אחת מהן. בנוסף אתה יכול להשתמש כמובן ברשימת תפוצה רק כי זה מה שבטרנד עכשיו של כולם ולכולם יש את זה אבל צריך גם לדעת לתפעל את זה אז חשוב להיעזר באיש מקצוע / לייצר לעצמך סיסטם מדוייק אחרת אתה מבזבז משאבים חשובים לחינם.

רשימה טובה יכולה להתניע לך את תהליך המכירה. להגביר את המודעות למותג שלך תוך שהוא מג׳נרט לך ומחמם לך לידים ושומר עליהם מעורבים ומחוברים למותג שלך. מעלה את הנאמנות ומעניק ערך של פעם בחיים.

כדי להוציא לפועל אסטרטגיית אימייל מרקטינג אפקטיבית, הרשימה שלך,מערכת הדיוור שלך והמטרות שלך צריכים כמובן לעבוד בהתאמה הרמונית. רק אז אתה תוכל להתחיל להביא תוצאות.

הצעד הראשון זה לפלח את הרשימה שלך לפי סגמנטים של חם-קר בהתאם לפעולה שהלקוח ביצע ביחס למותג או המוצר שלך. לאחר מכן, שב לכתוב סדרת מסרים שכוללת לפחות 10 מסרים לכל הפחות כדי שהם יתחילו לקבל ממך מסרים כלשהם לבצע פעולות מסויימות [ חלק מהמטרות שלך זה למכור להם בסופו של דבר]. לבסוף, תשתמש בחברת הדיוור על מנת לשלוח ולנטר את הסדרה בצורה אוטומטית על מנת להכניס מזומנים לקופה גם בזמן שאתה לא ממש ״על העסק״ – זו המהות של הטכנולוגיה של ימינו.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?