איך מודדים הצלחה?

מה זה המושג הזה בכלל kpi בשיווק? [+ מדדי הkpi שאתה צריך להתחיל לעקוב אחריהם]

מה זה בכלל kpi בשיווק? כל משווק ומותג צריכים לדעת את התשובה לשאלה הזאת אם הם רוצים לעקוב אחר מאמציה השיווק שלהם ולדעת את התוצאות של הקמפיינים שלהם ביחס ליעדים.

לדעת מה kpi מסוגל לעשות, למה הוא כ״כ חשוב כשרוצים שדברים יתבצעו ומה המדדי שאתה צריך בכלל לעקוב אחריהם אם אתה רוצה להבין איך לנתח באפקטיביות את הנתונים של התוצאות שהקמפיינים השיווקים שלך מביאים.



מה זה בכלל kpi בשיווק?

key performance indicator בעצם מדדי ביצוע עיקריים, הם בעצם מדדים מדידים בעלי ערך מדיד שמראים לנו את ההתקדמות שלנו ביחס להשגת המטרה העסקית שאותה אנחנו רוצים להשיג.

kpi בשיווק זה בעיקר ערך מדיד שמקושר בעיקר לחלק אחד של הקמפיין השיווקי שלנו. זה נותן לנו מושג סביר בנוגע למצב ההתקדמות שלנו ביחס למטרה של הקמפיין בכל שלב בזמן שהקמפיין באוויר ועוזר לנו למדוד את האפקטיביות של השיווק שלנו בסופו של הקמפיין.

מדדי ביצוע עיקריים בשיווק קצת שונים ממדדי השיווק הרגילים. מדדי kpi קשורים בעיקר להתקדמות מבוססת תוצאות. הם מציגים ביצועים הקשורים לפרוייקטים וקמפיינים ספיציפים בלבד. מדדי השיווק מספרים לנו בעיקר אחרי מה לעקוב באופן עקבי כדי להבין את הסטטוס של הקמפיינים ואם הם עוזרים לנו לעמוד בkpi שהגדרנו ביעדים העסקיים.

למה מדדי ביצוע עיקריים הם כל כך חשובים?

זה לא מספיק רק לדעת מה זה מדדי ביצוע עיקריים ולענות על מה זה. אתה צריך לדעת למה הם חשובים!

מדדי ביצוע עיקריים בשיווק הם חשובים בגלל שהם עוזרים לך להגדיר.

  1. לאן אתה הולך? [מה היעדים העסקיים שלך בשיווק?]
  2. איך להגיע לשם? [מה אתה צריך לעשות/ צריך להתבצע על מנת להשיג את היעדים האלה?]
  3. אם תצליח – מה היעד הסופי? [ האם המאמצים שלך שווים את התוצאה הסופית?]
  4. איך לבחור דרך טובה יותר בפעם הבאה? [ מה אנחנו יכולים לשנות כדי לקבל תוצאות טובות יותר?]

בלי kpi זה קשה לייצר קמפיין שיווק אסטרטגי ולהשיג את התוצאות השיווקיות הרצויות.

בנוסף,kpi עוזר לנו להוכיח את הערך של קמפיין שיווקי ללקוח שלנו. אתה יכול להוסיף את המדד לדו״ח החודשי שאתה מייצא בסוף כל חודש. 



kpi שווה לך לעקוב אחריהם:

יש מיליוני מדדים שאתה צריך לעקוב אחריהם שקשורים לשיווק. סוגי המהלכים השיווקים שאתה צריך לעקוב אחריהם לרוב מבוססים על סוג הקמפיין שאתה מריץ והמטרה שהגדרת.

הנה רשימה קטנה של המדדים העיקריים מבוססי ערכי מפתח בשיווק.

  1. כמות ההמרות [ כמות מספרית – לא אחוז]

ההמרה מתבצעת כשמשתמש נוקט בפעולה מסויימת. בהקשר לקמפיין שיווקי אגב אתה יכול לעקוב אחר לא מעט פעולות המרה. לצורך הדוגמא פעולת המרה היא:

# לפתוח אימייל

# להקליק על קישור

# למלא טופס

# להתקשר למס׳ טלפון

# לבצע רכישה

# או כל פעולה שהיית רוצה שהם יבצעו.

  1. אחוז המרה 

אחוז ההמרה הוא האחוז שמצביע על כמות ההמרות ביחס לתנועה שביקרה באתר שלנו. הנוסחא היא : כמות ההמרות חלקי כמות המבקרים = אחוז ההמרה

  1. עלות פר המרה

עלות פר המרה היא המחיר שאנחנו משלמים עבור קבלת המרה אחת ביחס לתקציב השיווק שלנו. הנוסחא היא: תקציב השיווק הכולל לחלק לכמות ההמרות = עלות פר המרה.

  1. כמות הלידים

ליד הוא בעיקר פרטי קשר של לקוח פוטנציאלי מתעניין. בדרך כלל מתחלק ל2 סוגי לידים: הראשון הוא ליד שיווקי שהראה עניין במותג שלנו. לעומת ליד מכירתי שהראה עניין ברכישה מהמותג שלנו. בדרך כלל ליד מכירתי הרבה יותר מוכן לרכישה בסולם המודעות של הלקוח שלנו ולכן גם הרבה יותר מוכן לרכישה. 

  1. עלות לליד

עלות לליד היא העלות שאנחנו צריכים לשלם עבור כל ליד חדש שנכנס למערכת. הנוסחא היא : תקציב שבוזבז לחלק במספר הלידים שקיבלנו = עלות לליד

  1. לקוחות חדשים

בדרך כלל מספר הלקוחות החדשים הוא הנתון הפשוט ביותר אבל החשוב והיעיל ביותר כשמסתכלים על מדדי הביצוע העיקריים.

  1. עלות לגיוס לקוח

העלות שאנחנו משלמים עבור גיוס של לקוח. אמר פעם דן קנדי “זה שיכול לבזבז יותר כדי להשיג לקוח חדש, זכה״  משמע אנחנו רוצים להיות מסוגלים לגייס לקוח במחיר יותר נמוך מהמתחרים שלנו אבל לזכור שבסופו של דבר אם נצטרך להוסיף תקציב – נהיה מסוגלים. הנוסחא היא: תקציב שבוזבז לחלק למספר הלקוחות שגויסו = העלות פר גיוס

  1. שיתופים בסושיאל

נכון להיום אנחנו רואים יותר ויותר איך הרשתות החברתיות עם הזמן התחילו להשתלט על האינטרנט והמדיה החברתית היא המדיה שאנחנו מבלים בה את רוב שעות הדיגיטל שלנו. אז שיתופים בסושיאל הם מדד חשוב ביותר שצריך לקחת בחשבון.

  1. איזכורים בסושיאל

איזכורים זו הדרך שלנו לדעת בוודאות שהקמפיינים שלנו מעוררים מודעות גבוהה יותר למותג כתוצר לוואי של כל הפעילויות השיווקיות שלנו. ככל שיש יותר אזכורים למותג שלנו / למוצרים שלנו זה אומר שמתחילה להיות מודעות גבוהה יותר בקרב הקהל שלנו.

לסיכום, הגדר מראש מהם מדדי הביצוע העיקריים שלך בצורה ברורה שתעזור לך להשיג את היעדים שלך בלי לבזבז יותר מדי משאבים בדרך למטרה. תשתמש בהם כדי למדוד ביצועים, לנתח את התוצאות, ולהראות את הערך של העבודה שלך. תתחיל בדוח״ות שמציגים ניהול, קבלת החלטות או תוצאות של הפעולות הישירות שלך.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?