איסוף דאטה – למה צריך את זה

תהליך האופטימיזציה הוא בעיקר תהליך של איסוף נתונים בשלבים המוקדמים על מנת שנוכל להשתמש בהם בשלבים מאוחרים יותר. 

 

בשלב הראשון אנחנו אוספים את הדאטה ומנתחים אותה

לאחר מכן משתמשים בה במהלכי השיווק הבאים שלנו

ולבסוף מזהים הזדמנויות לאוטומציה באמצעות הנתונים שנאספו לאורך כל הדרך.

 

איך זה מתבצע?

בכל מערך שיווק דיגיטלי זה כבר הפך למתבקש למי שרוצה לפחות להתחרות בשוק עם משאבים או יכולות בסיסיים בהצלחה. החל ממבקר באתר ועד לסגירת העסקה. אנחנו רוצים לדעת כל צעד שעושה הלקוח שלנו ביחס לעסק שלנו באמצעות הכלים הנכונים – כל פעולה שאנחנו יכולים למטב בעבורו כדי להפחית בעלויות ולהגביר את המכירות.

 

כמובן שבשביל לבצע מהלכי מיטוב ביצועים אנחנו צריכים קודם כל להתחיל באיסוף הנתונים על מנת שנדע מה אפשר למטב ואיפה ה״זליגה״ הגדולה שבגללה רוב הלקוחות שלנו מתעכבים או נופלים בדרך לרכישה.

 

נכון להיום, הצלחה אמיתית בשיווק העסק שלך נובעת ברובה מהנתונים שאתה אוסף על הלקוחות שלך אפילו יותר מבעבר. בעזרת הטכנולוגיה הנכונה שמשתמשת בנתונים ביחד כמו לדוגמא גוגל אנליטיקס כשמחברים אותה לאתר שלנו אנחנו יכולים לדעת בוודאות שכל פעולה שיבצע הלקוח בתוך העסק הדיגיטלי שלנו תוקלט ותיכנס למאגר הנתונים שלנו כחלק מחיי המדף של הלקוח. 

 

לאחר שביצענו את האיסוף באמצעות גוגל אנליטיקס אנחנו רוצים להתחיל בניתוח ככל שנקדים להשתמש בנתונים שנאספו נקדים לבצע את מיטוב הביצועים של מאמצי השיווק שלנו. בהכרח זה אומר שנבזבז פחות משאבים ונמקסם רווחים. ואם מתייחסים לזה בשלבים הראשונים של העסק – זה עניין של חיים ומוות ויכול לחרוץ את גורלו של העסק שלנו בצעדיו הראשונים אם נבזבז יותר מדי משאבים מבלי למקסם את הרווחים כמה שנוכל. 

 

אז כמו שאמרנו השלב הראשון הוא בעצם איסוף הנתונים וניתוחם. כשיש לך נתונים אתה יכול להשתמש בהם כדי לקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר ואם אתה מחבר את הנתונים הנכונים ההחלטות השיווקיות שלך מובנות מאליהן. 

 

מתי הדאטה שלנו מג׳נרטת לנו רווחים?

כל שלב בחיי הקמפיין השיווקי שלנו מייצר לעצמו נתונים משלו, ומשווק חכם יודע להסתכל ברמת המיקרו והמאקרו כאחד כדי שהנתונים יוכלו לתמוך בתוכנית הפעולה שיווקית ולשנות בהתאם בתזמון הנכון.

 

בתוכנית הפעולה השיווקית של איילה מאפרת מהרצליה החלטנו על 3 יעדי מפתח חשובים:

 

  1. משיכה

  2. המרה

  3. וסגירה

 

אז בשלב המשיכה התמקדנו בעיקר בייצור של כמה שיותר קמפיינים שיביאו לה כמה שיותר חשיפה ותנועה למיני-אתר שבנינו עבורה במיוחד כאשר הלקוח נתפס הפעולות שלו הוקלטו ובכך בעצם עקבו אחר כל פעולה שביצע. בדרך כלל נרצה לשלב גם נתונים שמגיעים מתנועה אורגנית וגם מתנועה ממומנת אבל בגלל קוצר הזמן נאלצנו להסתדר עם נתונים בעיקר מהתנועה הממומנת כאשר הנתון שחיפשנו לחלץ במהלך כל התקופה היה בעיקר עלות פר מבקר. כאשר גילינו את הנתון הזה יכולנו להתקדם לשלב הבא בתוכנית שלנו וזה שלב ההמרה, בשלב הזה בחנו בעיקר את ההתנהגות של המבקרים ביחס להמרות ללידים והשתמשנו בנתונים שקשורים יותר בטפסים שמילאו באתר, מספרים שחויגו ביצענו טסטינג על כמה וכמה וריאציות של דפי נחיתה לוכדי לידים ועל קריאות לפעולה ביחס למי הכי המיר לנו. במהלך השלב הזה רצינו לדעת את העלות שלנו לליד ובעיקר איך אנחנו יכולים למטב את העלויות באמצעות קריאייטיבים שונים, דפים שונים וקריאות לפעולה שונות כדי להבין מה ממיר הכי רווחי עם קהל המבקרים של האתר שלנו. ואז הגענו לשלב השלישי ובשלב הסגירה בעיקר התמקדנו בפעילות הישירה שמשפיעה על ההחלטה של הלקוח שלנו לבצע את העסקה ממבקרים חדשים. רצינו לתפוס מידע רלוונטי שיעזור לנו לדעת איך למטב את שלב המכירה ולהגליץ׳ אותו מהר יותר… אז מדדנו כאן את המגעים וזמנים של מכירות ואחוזי פתיחה של מיילים וביצועי אנשי המכירות שלנו. המדד שרצינו לבדוק בשלב הזה הוא מה החזר ההשקעה שלנו – כדי לדעת כמה כסף להמשיך להזרים מהצד השני של המכונה.



ניתוח נתוני השיווק שלך

אתה יכול לפגוש קמפיינים שעולים לך יקר מאוד ועדיין מג׳נרטים לך לידים רווחים לעומת זאת קמפיין זולים שלא מג׳נרטים לידים בכלל או שאתה יכול לפגוש גם קמפיינים זולים שמביאים לך גשם של לידים אבל לא איכותיים שלא ממירים בכלל לעומת קמפיין יקר שמביא לך לידים איכותיים שסוגרים לך באחוז סגירה גבוהה משמעותית.  תמיד צריך לטפס הכי גבוהה בשביל הפירות הכי טעימים. זאת הדרך לשינוי השיווק של העסק שלך ולהתחיל להביא רווחים הביתה.

 

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים [ גם הרווחים] 

לאחר שתטפל בחסרונות השיווקיים הבולטים, הגיע הזמן לבחון מקרוב פרטים פחות ברורים. זה מה שמפריד בין משווקים חכמים, שמצליחים בענק, לאלו שנאבקים להחזיק את העסק שלהם עם הראש מעל המים.

 

אתה צריך כלי שיעזור לך לראות את הפרטים האלה, וברגע שיהיה לך אותו, תוכל לחבר דולרים שיווקיים לתנועה שאתה מזרים לאתר שלך ובעיקר להכנסות…

 

כל פיסת נתונים שאתה יוצר צריכה להיות מחוברת לכל פיסת נתונים אחרת כדי להציג בבירור את הפריטים שזקוקים לשיפור.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?