איך לנהל רשימת תפוצה – 7 עצות להעלאת אחוזי הפתיחה

בואו נדבר על החשיבות של שימוש נכון בשיווק באמצעות מיילים. נדבר על ההיבטים החשובים שאליהם אנחנו צריכים לשים לב ביצירת קמפיין רשימות תפוצה חזק ומצליח שיביא לנו יחסי המרה גבוהים תוך שימוש ברשימות תפוצה.

 

רשימות תפוצה זה כלי שיווקי חזק במיוחד שהוכיח את עצמו כמה וכמה פעמים על פי בדיקות שנערכו בקבוצת IBM לתוכנות. במחקר שנעשה ב2003 על ידי DM news שלחו בסביבות ה300,000 מיילים ללקוחות פוטנציאליים וקיימים ב60 קמפיינים של רשימות תפוצה. במחקר נמצא שאחוזי התגובה של הלקוחות גבוהה בהרבה יותר בהשוואה לשיטה הישירה של פשוט לשלוח מייל לכל לקוח. כפי שאמר סגן מנהל השיווק של אותה חברה,מארק רוזוון: “בדרך כלל אנחנו מצפים לתוצאות של חצי אחוז עד אחוז 1 של תגובות. אבל לתדהמתנו 4.1% אחוזי תגובה שנוצרו מרשימות תפוצה הם הוכחה חותכת לכך שרשימות תפוצה יעיל יותר פי 3 משליחת הודעת מייל רגילה. כיום IBM מנתבת 15% מהתקציב שלה לצורך רשימות תפוצה

ההצלחה בשיווק באמצעות מיילים טמונה ביכולת שלכם להשתמש בכלים המגוונים שקיימים בפלטפורמות הדיוור במייל. 

בהצלחה אנחנו מתכוונים להשגת המטרות והיעדים שהוצבו לכם בתהליך בניית קמפיין רשימות תפוצה אבל כמובן שההצלחה האמיתית תהיה לעקוף את היעדים המצופים.

ההצלחה בשיווק באמצעות מיילים תלויה בקליקים שמסמלים בעצם את כמות הלקוחות שהתעניינו בקידום שלכם לחצו על הקישור דרך המייל, ונכנסו לאתר העסק שלכם. מכאן ההצלחה האמיתית היא אם הם יישמו את פעולות ההמשך שמובילות לרכישת המוצר או השירות שהעסק שלכם מציע שימוש נכון בכלים שקיימים בשיווק באמצעות מיילים יכולים בהחלט להביא להצלחה באותו קמפיין כי כבר הוכח שלקוחות שמגיעים דרך המייל הם הרבה יותר ״סלחניים״ כשזה נוגע לטעויות טיפוגרפיות ואפילו הרבה יותר חמים כשזה נוגע למכירת מוצרים. הם נמצאים בנקודה שבה הם אסירי תודה על התוכן שהם מקבלים [כל עוד עשית את זה נכון] ורוצים להוקיר את זה בדרך מסויימת.

שימוש נכון בכלים אלה נובע מ5 מרכיבים שאם תיישם נכון,יביאו את העסק שלך ליעד הרצוי ואף יותר

ראשי התיבות של מרכיבים אלה הם: CRITICAL 

1.creativity יצירתיות

מרכיב זה ממומש בעזרת עיצוב ייחודי שכוללת פונטים ייחודיים, תמונות וערכות נושא. כמו גם חשוב לדעת לבחור בין פורמט HTML לבין פורמט TEXT . בחירה בין הפורמטים היא מאוד קריטית מפני שחלק מהלקוחות יעדיפו אחד על השני ובמקרים מסויימים לאחד מהם יכולים להיות קשיים בהצגת התוכן בניה נכונה של המייל- מה שחשוב פה זה לדעת איזו תצורה מתאימה ביותר ללקוח שלנו ,תצורה של 2 עמודות או אולי עדיף 3 עמודות

מיקום כפתור ההזמנה לפעולה משחק תפקיד חשוב במשיכת העין של הקורא ובכך בעצם למשוך אותו לבצע פעולה. העדיפות היא למקם את הכפתור במקום שבולט לעין מהרגע שרואים את המייל  חשוב להטמיע את לוגו החברה. המייל או הניוזלטר אמור לייצג את העסק שלכם ולכן חשוב שלוגו החברה יהיה מוטבע על גוף המודעה. הטמעת הלוגו בגוף המודעה יצור ללקוחות שלנו הרגשת אמון מאחר והם מכירים את העסק ואם אתם רוצים לשדרג את זה אפילו תמונה שלכם עדיפה על הלוגו מכיוון שהלוגו הוא מאוד קר ורחוק ותמונה אנושית היא תמיד דרך לחיבור איכותי. 

2. RELRVANCE  רלוונטיות

מרכיב זה מאוד חשוב כשיוצרים מייל מפני שמייל רלוונטי יותר יביא לאחוזי פתיחה גבוהים יותר מלקוחות שטורגטו כמעוניינים במוצר איכות התוכן במסרים שנשלחים לרשימות התפוצה הם מה שהופך אותם לרלוונטים. הפיכת המסר למותאם אישית לצרכי הלקוח,יצירתית ומידע שנחוץ לאותו קורא יגרום לו רק לרצות לשמוע עוד. כל אלה ייצרו לנו קמפיין מסרים אפקטיבי ביותר.

על מנת לייצר תוכן איכותי אתם חייבים לאסוף את כל המידע הרלוונטי בנוגע לקהל היעד – יצירת אוואטר שייצג את קהל היעד שלכם ויכלול את האופי שלו וההעדפות שלו. בנוסף לכך חשוב לדעת מה מדגדג את עצם הסקרנות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, מה התחביבים שלהם ותחומי העניין שלהם.  אגירת כל המידע הזה תעזור להוביל לקמפיין הרבה יותר מוצלח. בעיקרון, כשמדובר על מסרים חשוב להתרכז בתוכן המסר, ניתוח קהל היעד וכותרת אטרקטיבית.

 

3.INCENTIVES תמריצים

הכוונה כאן היא למתנות, הצעות ,קידומים ,שוחדים והנחות שמותנות במיוחד ללקוחות חדשים. אותו מסר חייב להבהיר לקורא שההטבה תוכל להתממש רק לאחר שלחץ על הלינק דרך אותו המסר שהוא קורא. דוגמא טובה למימוש המרכיב הזה היא להשתמש במילים כמו “חינם” ,”הנחות בלעדיות” .

בנוסף חשוב לדעת למשוך את הקהל לבצע פעולות “חבר מביא חבר” שיתמרץ ויהפוך אותם בעצם לשגרירים שלכם.

4.TIMING תזמון

תזמון נכון של מועיל ביותר כשמדובר על מייל שמצפצף ללקוח שלך בכיס. ובתזמון נכון אנחנו לא מתכוונים לאיזו שעה ביום. מדובר כאן גם על איזה יום בשבוע, חודש ואפילו איזה תקופה של העונה. בהתחשב במחקרים עדכניים. הזמן הכי טוב לשלוח מיילים הוא בסופי שבוע מפני שלאנשים מתפנה יותר זמן לבדוק את האינבוקס במהלך הימים האלה.או שאם הולכים על אופטימיזציה קצת יותר רצינית ומכוונת לקהל שלכם – אז אפשר לשלוח פשוט באופן קבוע בזמנים משתנים עד שאחרי תקופה יהיה לכם מספיק דאטה שתוכלו להסיק ממנה מסקנות מתי הקהל שלכם הכי פנוי לקרוא אתכם. 

5.COPYWRITE קופירייט

המרכיב הזה בנוי מהיכולת שלכם להתאים אישית את המודעה לכל לקוח ולקוח. מיקום נכון של הלינק וכפתורי הפעולה,יצירת אווירה מתאימה ללקוח שלנו, צורת הדיבור. כל אלה הוכחו כתכונות מאוד חשובות לרשימה מוצלחת . חשוב לדעת למשוך את הקהל שלנו לרצות לקרוא עוד. לדוגמא לשים לינק לאתר לאחר כמה משפטים ראשוניים ואז לשים כפתור לפעולה בסוף המודעה יכולה להיות דרך מעניינת להניע אותם לפעולה. אבל גם כאן כמו כל דבר אחר אפשר להסתמך על אסטרטגיה רק בהתחלה לאחר מכן חשוב להיות קשובים לקהל שלנו ולמה הם מגיבים הכי טוב. ככל שתהיו מקשיבים טובים יותר עם הקהל שלכם הוא יהנה יותר להגיב אליכם והתגובות האלה לא יגיעו רק עם קליקים אלא בהמשך גם עם צ׳צ׳נגים כי לקוחות מצביעים עם האשראי. לכן חשוב לשים לב לבנות קול שהוא אותנטי כי הם גם יודעים לזהות את זה כשאנחנו לא אותנטיים ובעיקר לתת הצעות שהם לא יכולים לסרב להם. איך אתה יודע שהם לא יכולים לסרב? כשאתה מרגיש פראייר שהצעת את ההצעה הזאת.

 

6. ATTRIBUTES תכונות המודעה

כאן מדובר בעיקר על הכותרות שאמורות להראות ממי נשלח, נושא, ואת מי שקיבל. בנוסף גם תאריך ושעה. כל אלה מאוד קריטיים למשיכת הלקוחות שלנו להמשיך לקרוא אותנו. אם הכותרת לא תהיה מושכת או אמינה מספיק, אותם לקוחות פשוט יסירו מנוי [חוק הספאם דורש בכל סוף מייל להוסיף כפתור הסרת מנוי], המייל שלכם ייחשב כספאם וכל העבודה הקשה שלכם תלך לפח.

7. LANDING PAGE דף נחיתה

השיטה האפקטיבית ביותר לרשימות תפוצה היא בניית עמוד אחד שמתרכז בקריאה לפעולה. דפי נחיתה הם בעצם מיני אתר שהלקוחות שלנו מגיעים אליו לאחר שלחצו על הלינק במייל. אותם דפי נחיתה אמורים להיות מסוגלים לתת ללקוחות שלנו תמונה ברורה על מי אתם ומה אתם ואיך אתם יכולים לפתור את הבעיות שלו. בנוסף תוכלו לקבל מידע חשוב מאוד על הלקוח בעזרת משיכת אותו לקוח למילוי טופס. חשוב מאוד שתציין בדיוק את הסיבה שבגללה אתה צריך את הפרטים. זה יבנה אמון וביטחון במוצר או השירות שאתם משווקים. גם כמו שאתם כבר כנראה יודעים, דפי נחיתה מסוגלים להביא כמות לידים מטורפת ולעזור בהשגת היעדים, לכן חשוב שדף הנחיתה ייבדק וישתפר על בסיס קבוע

בסוכנות הדגל שלי איירון פאנלס אנחנו עושים בדיוק את זה. יוצקים אסטרטגיה סופר מהודקת בבסיס של גורד השחקים הדיגיטלי שלך כדי שכשתרצה לבנות לגובה – תמיד תוכל להרחיב את הבניה 🙂

 

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?