האם רשימת תפוצה יכולה להיות האסטרטגיה הכי חזקה של העסק שלך?

לשלוח לרשימת תפוצה מייל זה לא קשה. אבל האם רשימת תפוצה יכולה להיות האסטרטגיה הכי חזקה של העסק שלך?

שימוש נכון ברשימת תפוצה לא אומר פשוט לרשום כמה שורות מעניינות לקוראים בלי הצבת מטרה לקמפיין.

בדיוק מסיבות אלה, אנשים היום שורפים את הכסף שלהם על רשימות תפוצה ולא מקבלים את התוצאות שהם מצפים ואז מחליטים מהר מאוד ששיווק במייל מת מזמן וזה כבר ״פג תוקף״.

היום נדבר על 6 מרכיבי חובה אשר יהפכו את הרשימה שלך מסתם עוד זריקת כסף באוויר לרשימה מנצחת ומשומשת על ידי לא מעט הצעות שמכניסות לך כסף ומשווקים שמחפשים לפרסם אצלך ברשימה. 

להציב מטרה- ככל שהמטרה ברורה יותר, כך יותר קל להגיע אליה.

רשימות תפוצה מהטובות ביותר קיימות בזכות זה שהוצבה להם מטרה ברורה בתחילת בניית המסרים, ככל שהמטרה ברורה יותר , כך גם קל יותר ליצור סדרת מסרים ישירה וברורה בהרבה יותר. אם אתם לא בטוחים במסרים שלכם,תשאלו מישהו שלא יודע במה אתם עוסקים והתשובה שלו תהיה אבן דרך בשבילכם

מי שולח את המייל?

זה אולי נשמע מובן מאליו מפני שברור שאתם יודעים מי שלח את המייל, מן הסתם זה – אתם. השאלה היא האם מקבל המייל יודע שהמייל הגיע מהעסק שלכם. חשוב שמקבל המייל יראה שהמייל נשלח מבן אדם אמיתי והלוגו של החברה מוטבע ב”נמען” . הימנעו משימוש ב @חשוב או @קידום. אין לזה אפילו גיץ של אפקט לעומת @ישראל או @שרה. קוראים רוצים לקבל תשובה מבן אדם אמיתי ולא ממכונה קרה

האם הכותרת שלך מעניינת? כמו שאנחנו יודעים הכותרת היא הדבר הראשון שרואים – חלון הראווה של העסק שלכם בעצם. הכותרת משמשת אותנו כחלון הראווה ומהווה 80% מהמשקל שיש להצלחת המייל שלך ולכן חשוב שהיא תהיה מושכת,מותאמת אישית,ומזמינה. תשאלו את עצמיכם אם הייתם פותחים הודעה במייל עם כותרת מהכותרות שכתבתם.

4.מי קהל היעד שלכם.

חשוב לדעת טוב מאוד מי קהל היעד שלכם, מה הם הצרכים, הפחדים והשאיפות שלהם. ואיך המוצר או השירות שאתה משווק מתאים להם כאילו הוא נועד בשבילם. מחקרים שנעשו מסדרות מסרים של רשימות תופצה לימד אותנו שגברים מתעדפים חדשות ומידע שמניעים לפעולה, בעוד נשים מעדיפות מבצעים הנחות והצעות. משמע ככל שתדברו בתועלות לשני המינים תגלו בוננזה רצינית שאתם יושבים עליה ועדיין לא יודעים בכלל. תמצאו מחקר שמתאים לקהל היעד שלכם ולכו לפיו 

5.האם כל מייל חייב להיות מכירתי?

מחקרים הוכיחו כבר כמה פעמים שאסטרטגיות הכי מוצלחות הן אלה שבונות קשר עם הלקוח לטווח הארוך, ששולחות לו מידע מועיל ורלוונטי ונותנות מענה לשאלות של הקוראים. אם תתחילו לדחוף למכירה בכל מייל שתשלחו ללקוח, אותו לקוח מהר מאוד יאבד את העניין והרשימה יכולה ללכת לפח.

6. האם אנשים יכולים להסיר מנוי מהרשימה שלך בקלות?

מעבר לזה שזה עובר על החוק והלקוח יכול כמובן בשם חוק הספאם לתבוע אתכם אנחנו גם רוצים שאנשים שלא רוצים לקנות שום דבר יעופו מהרשימה שלנו אין לנו שום סיבה להחזיק ברשימה שלנו אוכלי חינם כאלה ואחרים שבאים רק כדי לגזול מהזמן שלנו ולקבל מהמידע שלנו מבלי לרכוש מאיתנו אפילו פעם אחת אז ברגע שהם רוצים להסיר את עצמם מהרשימה? תאפשרו את זה. ואפילו המלצה של מתקדמים: תסננו החוצה ותמחקו אותו בעצמכם כל תקופה מסוימת כאלה שלא פתחו את המיילים שלכם תקופה. זה גם יעלה את אחוזי הפתיחה וגם ישמור על הרשימה שלכם נקייה רק עם האנשים שבאמת רוצים לקרוא אתכם. כמו שאמרנו קודם בשביל שרשימת התפוצה תהיה מוצלחת, חייבים לשאוף ליצירת קשר הדוק והדדי עם הלקוח. אותו לקוח שיצא או סונן החוצה יכול אפילו להרגיש שהפסיד , לחזור ועוד להרגיש מחויב אליכם בלי שאתם עשיתם כלום בעצם ככל שרשימת התפוצה שלך גדלה, כך גם גדל הצורך לניהול הסגמנטציות והקהלים, וכאשר אתם שולטים בצורה טובה באיזה מייל מתאים לאיזה לקוח, אף קמפיין לא ינצח את קמפיין רשימת תפוצה.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?