יתרונות וחסרונות של שימוש באימייל מרקטינג

 

יתרונות וחסרונות של שימוש באימייל מרקטינג

 

ממש כמו כל ערוץ שיווק אחר, גם לרשימת תפוצה יש גם יתרונות וגם חסרונות. בואו ננסה למפות ביחד את העיקריים והחשובים:

 

מבוסס אישור

 

אז באמת היתרונות הבולטים של שימוש ברשימת תפוצה זה שהלקוח ביקש ממך לשווק לו באיזהשהוא מובן. הרשמה לרשימת תפוצה מבוססת הרשאה מסוג מסוים הלקוח חייב להכניס בעצמו את כתובת המייל שלו על מנת לקבל ממך מסרים שיווקיים משמע הוא מביע אמון כבר כשהוא מכניס את כתובת האימייל שלו בטופס ההרשמה, זה ממש כמו לתת לך את המפתח לבית שלו – זו דרגת אמון בינונית אבל עדיין מאפשרת לך להיכנס לאמצע הסלון שלו ולתת לך את הבמה להציע לו כל שיעלה על רוחך. במקביל זה כמובן מעלה את הסיכויים למעורבות מצידו או המרות מסוג כלשהוא.

 

הצעות מותאמות אישית מוכרות יותר

 

מה גם שרשימת תפוצה היא בהכרח הרבה יותר אישית, אנחנו יכולים להעביר מסרים שונים לאנשים שונים ברמה הדמוגרפית / פסיכוגרפית ביחס לפעולה שהם ביצעו עם המותג או המוצר שלנו ולהעניק להם הצעות מותאמות אישית ולטרגט אותם ברמת הקמפיין כמו סטוקרים בריטגרטינג ורימרקטינג. מחקרים מראים שרשימות מפולחות ומאורגנות כמו שצריך לפי פעולות ודרגות חום-קור מול המוצר מגבירות רווחים ב760% כן כן 760%! סיכוי ללקוח לרכוש משהו שמותאם לו אישית.

 

דבר אלי

 

יתרון נוסף בולט לא פחות זה שאנחנו פותחים קו תקשורת ישיר מול הקהל שלנו, אתה ממש יכול לתקשר עם הלקוח שלך בצורה ישירה מכיוון שאנשים בודקים את תיבת המיילים שלהם על בסיס יומיומי. ככל שתופיע שם יותר פעמים הם יזכרו אותך הרבה יותר חזק וירצו לקרוא אותך ולאחר תקופה לבצע גם את הפעולות שתדרוש מהם. 



אני בעל הבית

 

רשימה מעניקה לך שליטה מלאה – משמע השליטה בידיים שלך. פלטפורמות אחרות בדרך כלל הם לא בבעלותך כגון דף עסקי בפייסבוק/ קבוצה / עמוד באינסטגרם או כל פלטפורמה אחרת אתה בעצם תלוי בשגעונות של אותה הפלטפורמה כאשר ברשימת תפוצה במקרה הכי גרוע אתה מושך את הרשימה ועובר חברת דיוור. אתה הבעלים היחידי של הרשימה הזאת וזכותך לבצע איתם כל שיחפוץ ליבך.




תמדוד אותי

 

מדידת אחוזי ההצלחה של כל קמפיין שיווקי הוא קריטי כי מדידה לא נכונה אומרת שדיממנו יותר מדי כסף מהכיס מבלי שהתקדמנו. רשימת תפוצה הוא מקור התנועה הקל ביותר למדידה במקביל לזה שהוא הכי קרוב למילה חינם שאפשר מכיוון שהעלויות היחידות שאנחנו משלמים זה רק את החבילה מול חברת הדיוור/ שרת המיילים שנותנת לנו את שירות הניהול.

 

סקיילאבילי בקלות

רשימת תפוצה ניתנת להרחבה מבלי להשקיע משאבים בלתי רגילים או לפגוע באיכות. סקיילאביליות של רשימת תפוצה לא קיימת בשום פלטפורמה אחרת כשאנחנו משתמשים ברשימת תפוצה המטרה העיקרית היא להרחיב את הפעילות כמה שיותר מכיוון שאנחנו נמצאים על בוננזה שיכולה לקיים כאן אימפריה.



יש גם לא מעט חסרונות כמו בכל דבר… לצורך העניין כשאנחנו שולחים להם מייל אנחנו אורחים באינבוקס שלהם – אנחנו חייבים לוודא שהכותרת [או כמו שאני אוהבת לקרוא לה חלון הראווה] של המייל שלנו הוא סופר אטרקטיבי וסופר מושך מספיק כדי לוודא שהמייל שלנו ייפתח. חוק הספאם גם לא הכי עושה לנו חיים קלים כשזה נוגע לרשימת תפוצה יש לא מעט טעויות שאנחנו יכולים לבצע בתום לב שיכולים לעבור על החוק בצורה בלתי מכוונת וצריך להיות מאוד זהירים כשזה נוגע לזה. יש גם לא מעט אנשים שגם אחרי שהם נרשמו לרשימה שלך עדיין מדווחים עליך כספאם ואז בעצם אנחנו צריכים לקחת על זה אחריות. 

חיסרון בולט הוא גם בעיות העבירות – לא תמיד כשנשלח מסר דרך מערכת הדיוור נוכל להיות בטוחים ב100% שהמייל יתקבל בתיבת הדואר של הצד השני אף אחד לא יכול להבטיח לנו את זה.  לכן אנחנו צריכים לוודא שהנרשם באמת ירצה לקבל את זה, יזכור שנרשם אלינו ויקרא את המיילים שאנחנו שולחים. 

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?