פרסום ביוטיוב – מודעות שניתן לדלג

פרסום ביוטיוב מודעה שניתן לדלג עליה – משלמים רק על צופים אמיתיים.

מודעה שניתן לדלג עליה ביוטיוב היא מודעה שיכולה להופיע לפני או במהלך הצפייה בסרטון למשך 15-20 שניות עם אופציה לדילוג לאחר 5 שניות. בנוסף, בחלק מהפעמים תופיע לצידה של המודעה שניתן לדלג עליה מודעה מסוג “מודעת תמונה”. כדי לאפשר נגישות מסוימת לצופה להקליק במקרה בו המודעה הייתה קצרה מדי והוא לא הספיק ללחוץ, או שחשב רק לאחר שהמודעה נגמרה אם זה בכלל מעניין אותו, ניתן למצוא מודעה זו בראש עמודת הסרטונים המוצעים בדף בו הלקוח צופה בסרטון.

אם כבר יצאתם בקמפיין פרסומי באמצעות מודעה שניתן לדלג עליה בעבר, אתם בטח מכירים את שיטת התמחור של גוגל מודל התמחור של גוגל היא בשיטת CPM – מחיר לאלף חשיפות- עכשיו בפועל? אנחנו נשלם רק עבור הלקוחות שבאמת צפו במודעה שלנו זאת אומרת שרק לאחר 30 שניות צפייה החיוב יירשם. החל מינואר 2018 יוטיוב הוסיפה את האפשרות למודעות שלא ניתן לדלג עליהן באורך מקסימלי של 15-20 שניות.

יתרונות ומאפיינים מרכזיים: 

  • נראות מנצחת: במודעת וידאו שניתן לדלג עליה, בניגוד למודעה טקסטואלית הרבה יותר פשוט להעביר ערך רגשי, וכאשר הצופה נתקל במשהו ויזואלי הסיכויים שהוא יצור אנגייג׳מנט עם המודעה גדלים.
  • תשומת לב מקסימלית: כאשר הלקוח מצפה שהסרטון יתחיל ולפתע צצה לו מודעה שניתן לדלג עליה, הוא ימתין 5 שניות לכוד במלוא תשומת הלב בזמן שהוא בוהה במודעה. בזמן זה הצופה כבר ב”מוד” צפייה ולכן כל מסר יעקוף את הטייס האוטומטי ויגדיל את הסיכויים להמרה.
  • אינדוקס פרסומות: במקומות בהם כל פלטפורמת סרטונים או וידאו אחרת תגרום למודעה שלכם להידחק אחורה ולהיות “לא רלוונטי” או לפחות קשה למציאה. יוטיוב היא היחידה שתאפשר “שליפה מהמותן” של סרטון רלוונטי לנושא אותו אתה מחפש.
  • תשלום רק על צופים אקטיבים: שיטת התמחור הידידותית של יוטיוב מאפשרת נגישות גם לבעלי תקציבים שאינם גבוהים לפרסם מודעה. לכן רק מודעות אשר נצפות במשך אחוז צפייה מסוים יחוייבו בפועל. חיובים על מודעות שלא ניתן לדלג עליהם ביוטיוב נספרים רק החל מ-30 שניות, או לחלופין צפיה בכל המודעה במידה והוא קצר יותר.

איך זה עובד?

מודעה שניתן לדלג עליה לא רק מאפשרת לנו לגעת בקהל הרלוונטי והנכון עבורנו אלא גם מייעלת לנו את התקציב בצורה כזאת שאנחנו משלמים רק על מי שבאמת יצר מעורבות מסוימות עם המודעה. מה שמפנה לנו תקציב לחשיפה מוגברת לקהל הרלוונטי יותר ובנוסף יותר מודעות לעלות כי אנחנו לא שורפים את כל התקציב והזמן שלנו בניסיון להבין איך לעשות אופטימיזציה לקמפיין.

עצת מפתח: יוטיוב עובדים בצורה מאוד מדויקת- 15 שניות זה 15:00:00 לכן במקרים מסוימים תעלו מודעה בפורמט זה של 15 שניות והם ידחו אותו על הסף, לכן אל בהלה. כל שתצטרכו לעשות זה להסיר פחות משניה על מנת שזה יהיה 14:59.

חשוב לדעת: 

המטרה של מודעה שניתן לדלג עליה היא להשתמש בתשומת הלב המפוקסת של הקהל שלנו כאשר הוא מצפה לקבל תוכן שהוא ביקש ובמקום זה להראות לו מודעה כלשהי- לכן חשוב מאוד שהשניות הראשונות של המודעה יהיו כמה שיותר מושכות/מעניינות/אינפורמטיביות או מבדרות כך שהלקוח לא יהיה נעול לדלג על המודעה ברגע שיש לו את האפשרות – ואולי אף נצליח לגרום לו לבצע פעולה מסוימת שתוביל להמרה.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?