שיווק באימייל: איך תשלש את אחוזי ההמרה ביחס להשקעה בשיווק בדיגיטל?

שיווק באימייל: איך תשלש את אחוזי ההמרה ביחס להשקעה בשיווק בדיגיטל?

אחת מהטעויות הנפוצות והגדולות ביותר שמשווקים עושים היום היא לא לקחת בחשבון את אופצית השיווק באימייל, במחשבה ששיווק באימייל היא שיטה ש”מתה”. הרבה משווקים היום הולכים ישר על שיווק במדיה החברתית ולא חושבים בכלל על שיווק באימייל.

אומנם זה נכון ששיווק ברשתות החברתיות נשמע הרבה יותר “סקסי” משיווק באימייל 

לעומת זאת, האם שיווק במדיה החברתית באמת רווחי או אפקטיבי יותר משיווק באימייל?

לפני שנענה על השאלה הזו חשוב לציין את העובדה הברורה: היום יותר קל לשלוח בקשת חברות בפייסבוק מאשר לאסוף כתובות מיילים. אבל למרות זאת, שיווק באימייל היא שיטה שהוכיחה את עצמה יותר מדי פעמים כרווחית לפחות פי 3 משיווק במדיה החברתית

אז מה זה בעצם שיווק באימייל ?

שיווק באמצעות רשימות תפוצה באימייל זו שיטת שיווק שעוזרת לנו לטרגט את הלקוחות באמצעות הדואר האלקטרוני. אסטרטגיית שיווק באימייל בדרך כלל כוללת בתוכה שליחת מסרים עם תוכן ממומן מסווה עם ערך אמיתי ללקוחות שהשאירו פרטים באתר שלנו / שמבקרים באתר שלנו כדרך קבע. כל מסר שנשלח ללקוח פוטנציאלי נחשב למסר פרסומי לכל דבר ועניין גם אם שלחנו לו ערך טהור המטרה האמיתית היא לחמם אותו לקראת סגירה. עסקים גדולים רבים היום מבינים את הכוח שיש בשיווק באימייל ומשתמשים בשיטה הזו על בסיס קבוע. אפילו עסקים קטנים וגורואים בתחילת דרכם התחילו להשתמש  בשיווק באימייל היום יותר מאי פעם. אם אתם מבקרים באתר ומבוקש מכם למלא פרטים כגון שם מלא ופרטי דואר אלקטרוני על מנת לקבל מוצר או עדכון בחינם – זו ההתחלה של שיווק באימייל.

רוב גורואים מתעדפים שיווק באימייל על פני שיטות שיווק אחרות מפני שזה משפר בהרבה את תחושת הקשר האישי עם הלקוח. עם רשימת קהל יעד שבנויה היטב. אנו יכולים להגיע ללקוחות הקיימים שלנו וגם ללקוחות הפוטנציאליים. בעזרת שיווק באימייל אפשרי להגיע אל כל הלקוחות שאי פעם ביקרו או קיימים אצלך באתר בלחיצת כפתור. בנוסף לכך,זו שיטה  ישירה יותר והרבה יותר נוכחת מאשר ברשתות החברתיות, זאת מפני שברשתות החברתיות המסר שלך יתמלא בתגובות והשקפות שונות מרגע העלאת המודעה מה שלעיתים יכול להדליק את הקהל שלנו ולעיתים להוריד ממנו – וזה לגמרי תלוי בתגובות של הקהל ולא בנו לכן השליטה על המסרים היא לא בידיים שלנו.

אז האם אנחנו באמת זקוקים לרשימת תפוצה באימייל?

אם אנחנו רוצים לשפר את חווית המשתמש במוצר או השירות שלנו. רשימת תפוצה זה הפתרון המושלם בשבילנו. שכחו מהזוהר והניצוץ של המדיה  החברתית. “לא כל הנוצץ זהב”

כאן אנחנו מדברים על יעילות. אנחנו מדברים על אינטראקציה יותר טובה עם הלקוח. השגת לקוחות רחבה יותר ואפילו אחוז המרה גבוהה בהרבה יותר. כמובן כמו שהרבה משווקים מנוסים אומרים-“הכסף הוא ברשימה”- ככל שרשימת התפוצה שלך מטרגטת פלח גדול ומתואם יותר לצרכים של הלקוח, כך יגדלו גם אחוזי ההמרה.

בהמשך אני אסביר את היתרונות שיש לשיווק באימייל תוך שימוש בסטטיסטיקות קיימות. אז בואו ונצלול אל עולם השיווק באימייל

הישגים פוטנציאליים:

בשנת 2013 היו כ3.2 מיליארד חשבונות אימייל שנוצרו בעולם.

95% מכלל משתמשי האינטרנט משתמשים באימייל. ויותר מעניין מזה ש91% מתוך אותם משתמשים. בודקים את חשבונות המייל שלהם לפחות פעם אחת ביום, כיום אנו משתמשים באימייל אפילו יותר ויודעים כשיש לנו מייל חדש תודות לסמארטפונים. אנו מקבלים את ההודעות שלנו ישר לתוך הפרצוף

היום, הרבה יותר קל לנו לנו לבדוק מייל מאשר פוסט ברשתות החברתיות. זאת מפני שכשאנחנו מפרסמים פוסט בפייסבוק, כך גם מיליון אנשים ביחד איתנו מה שהופך את החיפוש של פוסט ספציפי מלפני 3 שבועות להרבה יותר קשה.

 

הישגים בפועל:

לפני שאני מסבירה על החלק הזה, בואו נציג כמה מספרים מעניינים. בחצי הראשון של 2013 נעשה מחקר על שיווק באימייל והופתעו לגלות את התוצאות הבאות: 18% מהאימיילים בשיווק באימייל לא הגיעו אל היעד שלהם. עוד 4% הגיעו ישירות אל תיקיית ה”ספאם” מה שמעמיד אותנו על 22% של אימיילים שלא הגיעו ללקוחות המיועדים. לעומת זאת, 78% המיילים הנותרים כן הגיעו אל היעד שלהם.

תראו את זה בצורה הזאת. אם אתם שולחים ל 1000 מנויים מייל, 780 מתוכם יגיעו אל היעד. בהתחשב בעובדה ש91% ממקבלי המייל בודקים את המייל על בסיס יומי. מה שמביא אותנו ל709 לקוחות שראו את המייל שלך. מה שאומר שלמרות ש291 מיילים “נגרסו” הסיכויים עדיין לטובתינו מבחינה מספרית.

עכשיו בואו נשווה את הנתונים שאספנו לקמפיין ברשתות החברתיות. ניקח לדוגמא את פייסבוק מחקרים מראים ש74% מהפוסטים שמפורסמים בפייסבוק נשאבים עמוק אל תוך מערבולת התוכן ונעלמים מן האדמה. כאן המספרים לא לטובתינו, נניח וכתבנו 1000 פוסטים, 740 מתוכן נעלמו בזרם. מה שמשאים אותנו עם 260 פוסטים שהגיעו בפועל ללקוחות! 

עובדה עצובה יותר היא שלא כולם ישלימו את הפעולה וילחצו על הלינק. פחות מחצי יקליקו! מה שאומר שאנחנו נשארים עם פחות מ130 לקוחות שבאמת מעוניינים במוצר שלנו ובהצעות שלנו.



יחסי המרה:

אז דיברנו על אחוז האנשים שיכולים לאהוב את הפוסטים או המיילים שלנו. עכשיו בואו נדבר על אנשים שבאמת ישלימו את הפעולה שהקמפיין נועד בשבילו. בואו נאמר לצורך ההדגמה ללחוץ על לינק, ואותו לינק ישלח אותם אל האתר או דף הנחיתה שלנו

יחס ההמרה על פוסט עומד על 0.5% בעוד שיווק באימייל עומד על 3%

המספרים האלה אומנם נראים נמוכים אבל אם מסתכלים על זה מספרית הם מראים בבירור את העובדה שעל כל קליק של פוסט, קיימים 6 קליקים באימייל.

בואו נשתמש באותה דוגמא עם מספרים גדולים. נניח ואנו שולחים 1000 מיילים ו1000 פוסטים לפי הנתונים הנ”ל על 1000 פוסטים רק 5 יקליקו על הלינק של (פלוס מינוס. מדובר במדדים של הממוצע) לעומת זאת על 1000 אימיילים 30 יקליקו על הלינק. אלו כמובן לא מספרים מרשימים כל כך. אבל המספרים האלו לא משנים בשיווק באימייל. מפני שאנחנו שומרים על יחס אישי עם לקוח. כשלקוח משאיר אצלינו את המייל שלו, הוא רוצה לשמוע מאיתנו יותר

 

בואו נקשיב ללקוחות שלנו: 

רוב האנשים משתמשים ברשת החברתית קודם כל כדי לתקשר עם חברים, לעתים ממש רחוקות המדיה החברתית משמשת כדי לקבל חדשות או עדכונים לגבי עסקים בשביל חדשות מסוג זה קיימית אתרים ספציפיים.

מסקר שנעשה נמצא שכ  77% מכלל המשתתפים יעדיפו לקבל מודעות שיווקיות אל המייל. 4% אמרו שהם מעדיפים לקבל את המידע ברשתות החברתיות.

הלקוחות בבירור אומרים לנו איפה הם רוצים שהפגישה העסקית הבאה שלכם איתם תתרחש 🙂

 

אימיילים הם פרטיים:

הרבה יותר קל ללקוחות שלנו לבטא את הבעיות שלהם בהודעה פרטים מאשר בפומבי כמו בפוסט לאף אחד זה לא נעים להביא ביקורת על מוצר או על שירות בהצהרה פומבית

כאשר לקוח רוצה לדבר איתך על הקשיים שהוא חווה עם העסק שלכם והוא לא יכול להיפגש איתכם מה הוא יעשה? הוא ישלח מייל כמובן, בדרך זו הוא יוכל לשפוך לכם את הלב ואתם תענו לו ורק לו.

לסיכום:
אם אתם רוצים להעלות את הנוכחות שלכם בדיגיטל. שיווק באימייל היא הדרך הנכונה

בנוסף לכך, שיווק באימייל הוא ערוץ שיווק זול משמעותית על פני ערוצים אחרות. מדובר כאן על  בין 30 ל100 ש״ח לחודש.

יש אפילו הרבה פלטפורמות לשיווק באימייל שמציעים שירות בחינם ל2000 הלקוחות הראשונים שלכם שיווק באימייל רחוק מלהיות מת. והיא אחת מהשיטות החזקות ביותר ליצירת קשר אישי עם הלקוחות שלכם.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?