שיווק באימייל באמת מת?

את האמת? שיווק באימייל באמצעות רשימת תפוצה למרות כל מה שאומרים עליה כל הגורואים של השיווק שמספידים אותה כל שני וחמישי עדיין מאוד פופולארית גם היום, ואפשרי לומר בגאווה שהיא אחת מאסטראטגיות השיווק החזקות ביותר שכל עסק יכול להשתמש בו. 

נכון ל2018 ,שיווק באמצעות רשימות תפוצה מדורגת במקום הרביעי בקטגוריית “ערוץ השיווק החזק והרווחי ביותר” מיד אחרי קידום אורגני, מדיה חברתית ורשתות אפיליאייט אותם 4 ערוצי השיווק הללו מכסים יותר מחצי [כ60%] מכלל התוכן הדיגיטלי שאנחנו מתקשרים דרכו כל חודש מחדש. בשימוש נכון,שיווק באמצעות רשימות תפוצה יכול בקלות לעקוף את תוצאות החיפוש האורגני שאתה כבר מכיר. לפני שנתחיל להתעמק איזו תוכנת דיוור מתאימה יותר לצרכי העסק שלנו, קודם רצוי להגדיר את היעדים, מה אנחנו רוצים להשיג מרשימת התפוצה שלנו?

האם אנחנו פשוט רוצים לשלוח ללקוחות פוטנציאליים את פרסומות שיווקיות של העסק שלנו או האם אנחנו מחפשים לבנות איתם מערכת יחסים לטווח ארוך גם אחרי שיהיו לקוחות קיימים? 

האם אנחנו צריכים לתת להם פיתרון מיידי או דווקא רוצים להשאיר את הקהל “מרחק יריקה״ עם גישה יותר מעודנת? 

כל אחת מהאסטרטגיות האלה היא אפשרית עם רשימות תפוצה,כך שמאוד חשוב לדעת איזו גישה תתאים יותר למה שהעסק שלנו צריך. משווקים ש”צדים” לטווח הקצר ומתייחסים למסר שהם שולחים לרשימה שלהם כמו שהם מתייחסים לקמפיין, תוכנת דיוור כמו roboforms aweber  יכולה להתאים מאוד בגלל החיווי המיידי. קמפיינים דרך רשימות תפוצה לרוב זקוקים לתחזוקה על בסיס קבוע-לפחות פעם בשבוע, ואפילו מבורך אם תשקיעו בקהל שלכם מספיק בשביל שהוא יזכור אתכם ותשלחו לו כל יום. 

 

Getresponse היא עוד תוכנת דיוור מאוד קלה לשימוש. משתמשים שמכירים תוכנות דיוור יהנו מאוד מהתוכנה הזאת. Getresponse משומשת בעיקר בידי עסקים קטנים כדי לשלוח מיילים למטרת קידום ולידים חדשים. מה שמיוחד בגטריספונס זה בעיקר היכולת בניית פאנלים באמצעות רשימות הדיוור אני מאוד אהבתי את היכולת הזאת כי זה מראה לי בכל שלב בתהליך איפה הלקוחות שלי תקועים הכי הרבה.

התוכנה הזאת קיימת כבר שנים רבות ומאז שאני מכירה אותה היא רק השתבחה עם השנים. כך שקיימים בתוכה הרבה כלים לשימוש נכון של שיווק באמצעות רשימת תפוצה 

אפשרות נוספת שמייחדת את התוכנה היא דחיסת המודעה לדף קטן אחד לאחר השארת פרטים אצלינו באתר ושליחת אותו דף כ”גוף המודעה” ובתוכה קיימים כל הפרטים אודות האדם והעסקה בצורה ברורה. כל מה שנותר ללקוח לעשות זה לאשר את הפרטים בעזרת לחיצת כפתור פשוטה על submit 

שלושת פלטפורמות שיווקת ברשימת תפוצה במייל הכי פופולאריות כולן מציעות גרסא משלהן למשוב אוטומטי מובנה בפלטפורמה, בין אם בחינם או בתשלום חודשי. וורדפרס נחשבת לפופולארית ביניהם זאת בזכות ממשק ידידותי למשתמש שיוכל להיות קל לשימוש אפילו למתחילים. בעלות של פחות מ-30 ש״ח לחודש.

אנחנו יכולים להתקין ממשק בלוגים של וורדפרס ולשמש אותו ככלי שיווקי עצום. מאחר ואפשר לשמש את וורדפרס לכמעט כל פעולה שיווקית החל מדפי מידע פשוטים ועד קמפיינים שיווקיים עוצמתיים. וורדפרס מתאימה גם לחברות גדולות שמחפשות להישאר בראש שרשרת המזון, בדיוק כמו שהיא מתאימה גם לעסקים קטנים שרוצים למשוך לקוחות פוטנציאליים. אימייל מרקטינג דרך וורדפרס יכול להפוך את החיים שלנו להרבה יותר קלים בכך שהוא עוזר לנו לקחת את המיטב משיווק באמצעות רשימות תפוצה המסורתי והפיכת השיווק במייל לפתרון האפקטיבי ביותר בשיווק בדיגיטל

 

עוד דרך פופולארית  לשיווק ברשימת תפוצה במייל המשומשת כיום היא שימוש בשיתופי פעולה דרך ניוזלטר במייל כאסטרטגיה שיווקית. שיתופי פעולה בניוזלטר הוא כלי מאוד נוח ואפקטיבי מה שהופך אותו לכלי השיווקי המושלם למשימה. הניוזלטר לא חייב להיות משודר דווקא אל קהל מהרשימה שלך. הניוזלטר יכול להישלח ישירות לכתובות מייל או אתרים במסגרת מגבלות חוק הספאם כמובן – כפרסומת לכל דבר ברשימה של מישהו אחר שאישר לך שימוש תוך שיתוף פעולה שתרקמו ביניכם, מה שאומר שהחיים שלנו יהפכו לקלים במכירת המוצר או השירות שלנו ללקוחות שלא ברשימה שלנו. בגלל שהניוזלטר הוא כל כך קל, אנו יכולים לשמש אותו לעיצוב מודעות מותאמות אישית ביחס לאופי הרשימה שעתידה לקבל אותו, ובזאת מבטיחים שההודעה תמשוך אותם לפעולה.

 

בשימוש בכלי לשיווק ברשימת תפוצה כמו OptinMonster או כלי דומה, הרעיון הוא ליצור כמה שיותר משתמשים כדי להגדיל את יחס ההמרה שלנו. OptinMonster יכולה לעזור לנו בהצגת מספר אפשרויות לשם האתר,תיאור,חותמת ולינק לאתר בטופס אחד. אפשר להשתמש בOptinMonster כדי ליצר מספר בלתי מוגבל של קמפיינים לשיווק ברשימת תפוצה בעלויות מאוד נמוכות. ובעזרת וורדפרס אפשר לעצב ולהתאים אישית ללקוח ובזאת להטיח שהלקוחות שלנו יודעים בדיוק על מה הם חותמים ולאן הם יגיעו.

 

עוד דרך להשתמש בשיווק רשימות תפוצה ובמשוב אוטומטי היא בעזרת תוכנת ConvertKit . לא רק שConvertKit זולה ומשתלמת בטירוף, היא גם מכילה בתוכה אלפי תבניות מוכנות מראש שנתפרו במיוחד לכל משתמש. מה שאומר שאנחנו יכולים לעצב כמה מודעות שונות לכמה קטגוריות של לקוחות בו זמנית ולהבטיח שכל לקוח ירגיש את היחס האישי ביותר. ברגע שיש לנו רשימה של לקוחות קבועים. אנחנו יכולים להשתמש בConvertKit  כדי לתזמן מיילים בצורה אוטומטית בעזרת התחשבות למתי אותו לקוח קרא את ההודעה האחרונה שלנו.

שיווק באמצעות רשימות תפוצה זה כלי שווקי נהדר בכדי לקדם את המוצר או השירות שלנו. כל עוד אנו זוכרים שהמכירה היא העיקר והמזומנים בקופה הם המטרה, והמייל עצמו זו רק הדרך לעזור לנו למשוך את תשומת הלב של הקהל ולקבל את כל המידע הדרוש לקניה. בכדי להשיג את זה אנחנו מייצרים אימיילים המכילים את כל המידע החדש או הישן שקיים אצלנו על המוצר ביחד עם עובדות ומונעי התנגדויות והנחות שממומשות בקריאת מייל זה בלבד.😉

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?