שיווק באימייל – חי או מת?

זה קורה בערך כל יום מחדש, איזה גורו קם עם פלטפורמה חדשה ומכריז ששיווק במייל מת מזמן ושצריך לשכוח ממנו. אז אני כאן כדי לחדש לכם, הוא לא מת הוא קם לתחייה בכל יום בועט מחדש הרבה יותר חזק מאתמול. שיווק באמצעות רשימות תפוצה הוא השיווק המוערך ביותר כשמדברים על ״חדשות״ בעיניי הלקוחות. 

לא פעם נאמר שהתקשורת האלקטרונית הבסיסית , הראשונית והמיושנת הזאת רצה יותר כמלכה מאשר כל תקשורת אחרת בזכות הרמת אינטימיות שאפשר להגיע אליה עם הקורא מהצד השני אין שום תקשורת אלקטרונית שיכולה להיות קרובה יותר. 

״אימייל מרקטינג מת״ אגב זו הצהרה ששומעים היום ושמעו גם אז, מכל מיני משפיענים ברשתות החברתיות בעיקר ולפעמים מגורואים לשיווק בדיגיטל ויועציהם [כי משווקים אמיתיים הם לא!] תוך כדי שהם מגניבים מבט לאייפון שלהם כדי לבדוק את האינבוקס אם הם קיבלו מייל חדש 😂

תחשבו על זה רגע, כמה זמן פעמים ביום אתם בודקים את האינבוקס שלכם? כמה פעמים זה מגרד לכם עד כדי כך שאתם חייבים לרוץ ולבדוק אם שלחו לכם משהו חדש? ֿֿ

עדי בחורה בת 30 טיפוסית, ניתרה את התיבה פעמיים בין הזמן שהיא יוצאת מהמיטה ועד שהיא שותה את הקפה הראשון.שוב מציצה בין אחרי שהיא יצאה מהמקלחת לפני שהתלבשה ואז שוב אחרי צחצוח השיניים ושניה לפני שהיא יוצאת לעבודה. היא מפסיקה להשיב / לשלוח הודעות לפני שהיא יוצאת מהבית וחוזרת להגיב עליהם בזמן הנסיעה שלה באוטובוס. בזמן שעדי הגיעה למשרד היא מדליקה את המחשב ועוברת על עוד כמה אימיילים עוד לפני השעה 9 בבוקר. נסה להגיד לעדי ששיווק באימייל מת. 

אז איך באמת גורמים לזה לעבוד לטובתנו?

יהיה היעד השיווקי שלך אשר יהיה אתה חייב לדעת לעבוד נכון עם קופי שמניע לפעולה. הרשימה היא רק האמצעי אבל המסר שאתה צריך להעביר הוא מסר שאמור לגעת בקהל שלך. ובשביל לגעת בקהל אתה חייב להכיר את הקהל שלך 

אז להכיר את הקהל שלי מה זה בכלל אומר?

הצעד הראשון ביצירת מיילים שעובדים זה לדעת לכתוב להם בדרך שתעביר לצד השני את המסר שאתה מכיר אותו, מבין אותו ומתחבר לכאבים, הרצונות, החלומות והאמונות שלו. זה יעזור לך לפלח את הרשימה שלך וליצור היפר-סגמנטציה טובה יותר למסר שתכתוב עבור כל אחד מהרשימות.

תיצור כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה

הכותרת היא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר כשמדברים על אימייל מרקטינג מכיוון שהכותרת תכריע אם המייל [מושקע ככל שתכתוב] ייקרא בכלל או לא. הכותרת עוזרת לקוראים להחליט האם לפתוח את האימייל שלך או לדפדף עליו ברשימת המיילים של היום. ליצור כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה היא כזאת שמרכיבה:

#שימוש במילות מפתח

#קול פעיל

#פתיחה מייצרת תועלת לקורא

#מותאמת אישית ככל שניתן

בנוסף, אלמנט חשוב לא פחות הוא הנושא של התצוגה המקדימה. היום בלא מעט מתיבות האימייל הגדולות המוכרות אנחנו יכולים לראות תצוגה מקדימה של לפחות 140 תווים שמשמשות את הקורא לברור טוב יותר את זמן המיילים שהוא מקדיש לכל מייל ואם להיכנס או לא להיכנס אליו. באידיאל, 140 התווים שמשמים אותו לתצוגה המקדימה אמורים לעזור לנו אם אנחנו עושים את זה נכון לגרום לו ללחוץ על הכותרת ולפתוח את המייל על מנת לתת לנו הזדמנות בכלל להציע לו משהו [כולל ערך].

למתכון הזה של כותרת שאי אפשר להתעלם ממנה צריך להוסיף גם את האלמנט שרוב המשווקים לא לוקחים אותו בכלל בחשבון – קל לקריאה. ככל שהמסר שלנו יהיה פשוט יותר לקריאה וכיפי וקליל הם ימשיכו לקרוא אבל ביום-יום של היום אנחנו רואים לא מעט אנשים עסוקים אין להם את הזמן לשבת ולקרוא גושים של טקסט ככל שנכתוב מיילים קלים יותר לקריאה ומובנים יותר אנחנו נגרה אותם לקרוא אותנו עוד ועוד. 

איך כותבים בצורה שתהיה קלה לקריאה אצל קהל הקוראים שלנו?

ברוב הפעמים משווקים פשוט כותבים בצורה שהם היו רוצים להישמע מקצועית מה שמרחיק אותם משמעותית מקהל הקוראים שלהם שהיה מעדיף שיח יותר יום יומי ברור ומובן לקריאה מהירה מבלי להכביד על המוח. כמו גם היינו רוצים נקודות מפנה שיספרו לנו כבר בתחילת המייל על מה המייל הולך לדבר בנקודות כדי שנחליט אם בא לנו להמשיך לקרוא את המייל הזה או לדלג עליו מבלי לבזבז עכשיו לפחות 2-5 דק׳ של קריאה שיכולים להתברר כמיותרים. וחשוב גם כן זה הנושא של הסדר של הטקסט שיהיה בשורות קצרות מרווח ומזמין לקריאה. אם הקוראים ימצאו את המיילים שלכם כקלים לקריאה הם יאהבו לקרוא אתכם לעיתים קרובות ועוד יותר יאהבו להיות מעורבים עוד ועוד…

התבלין הסודי: סטוריטלינג

המוח האנושי מאוד אוהב סיפורים כי סיפורים קל לנו מאוד לזכור וכמשווקים סיפורים הם הנשק הסודי שעוזר לנו לתפוס את תשומת הלב של הלקוח שלנו ולהיחרט להם בזיכרון הרבה יותר מהר ועמוק ממה שהיינו עושים עם כל פרסומת. זה למה אתה חייב להשתמש בנשק הסודי של הסטוריטלינג כמה שיותר במיילים שלך. המין האנושי מתוכנת להגיב בדרכים מאוד מסוימות. שימוש בטריגרים פסיכולוגיים עוזרים מאוד בהנעה של קהל הקוראים שלך לפעולה מה בתפריט? 

יש לנו פומו וסושיאל פרוף וגביית הצהרות וחוק ההדדיות שבשימוש נכון יכולים לעורר טריגרים שיעזרו לכם ליצור אימיילים אפקטיבים יותר. למי שרוצה להרחיב בנושא מוזמן לקרוא את המאמר שכתבנו על העקרונות הפסיכולוגיים שמניעים אנשים לפעולה.

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?