העתיד כבר כאן – אוטומציה ברשימת התפוצה

בזמן שתהליך האוטומציה מתרחש בין חברת דיוור אחת לאחרת, יש כמה כללים וצעדי מפתח עיקריים שצריך לעשות כדי להפוך אותו לאוטומטי לחלוטין. להפוך את תהליך הניהול של רשימת התפוצה שלך באמצעות אוטומציה אתה צריך להשתמש במערכת דיוור כזאת שמנהלת את סדרות המסרים ומתזמנת אותם באופן אוטומטי בהתאם לטווח זמנים מוגדר מראש או טריגרים לפיהם אתה יכול לתזמן את השליחה לכל אחד מפלחי השוק אליהם אתה מכוון שיוצרים אינטאקציה עם העסק שלך. 

לדוגמא, כשמישהו נרשם לצורך העניין אתה רוצה לתזמן שיישלח אליו באופן אוטומטי מייל שנקרא מייל יום 0 – כהודעת ברוכים הבאים לרשימה שלי. אל תיתן לחלק האוטומטי של רשימה לתעתע בך – זה לא קל! כדי להיות אפקטיבים עם שליחת המיילים בצורה הנכונה אתה צריך שיהיו לך פילוחי קהלים מוגדרים מאוד מדויקים והגדרת תהליכי עבודה ברורים שירחיקו אותך כמה שיותר מהתמודדות עם חוק הספאם. במקום אתה צריך להעניק לקהל הקוראים שלך תוכן איכותי מותאם אישי ברמה גבוהה . זה אולי בהתחלה נשמע מאוד מסובך אבל הטכנולוגיה של ימינו דווקא עושה את זה מאוד פשוט מאפשרת לך יכולות עוצמתיות ככל שמגלים יותר על כל אחת מהמערכות איתן בוחרים לעבוד. 

להגדיר סגמנטציות 

קמפיין דיוור אפקטיבי מתחיל עם רשימת סגמנטציות [פילוחי קהלים] שאנחנו רוצים להשתמש בהם. להשתמש בנתונים שמתקבלים ולקבץ אותם לפי פעולות מוגדרות כדי לשלוט בכמה שיותר מהפעולות הבאות שיתרחשו איתו. זה מאפשר לך ליצור קמפיינים הרבה יותר מותאמים אישית.

לייצר סיסטם בסביבת העבודה

לאחר שפילחנו את רשימת התפוצה שלנו לפי סגמנטציות של פעולות, עכשיו הגיע הזמן לייצר סיסטם ברור בסביבת העבודה שלנו לכל תרחיש שיכול לקרות, זה כולל סדרת אימיילים אוטוריספונדר כדי למלא את הקמפיין במידע ולהציף אותו ברגשות שיניעו אותו לפעולה.

תגדיר את הטריגרים הנכונים

אחרי שהגדרנו פעולה בסביבת העבודה שלנו שעוקבת אחרי כל תרחיש ומגיבה בהתאם, הגדרת הטריגרים הנכונים שיכוונו אותנו לעקוב אחרי כל אימייל בסדרה. לצורך הדוגמא טריגר יכול לכלול פתיחה של מייל מסוים, הקלקה על לינק, או אי פתיחה שתגרור שליחת מיילים אחרים במסגרת זמן מוגדרת מראש.

בשורה התחתונה, נרצה להשתמש באוטומציה במערכת הדיוור שלנו כאשר זה מביא לנו שינויים משמעותיים בתוצאות שאנחנו מייצרים, אבל זה לא תמיד האופציה הכי טובה צריך לזכור שהפעמים בהן אוטומציה הייתה המשמעותית ביותר הייתה כאשר עגלות ננטשו, לקוח ביקר באתר פעם אחת ובעיקר כי כשלקוח שלח הודעה בעבר הוא לא קיבל מענה מהיר. אז עם אוטומציה ברשימה… נוטשי העגלות חוזרים לקופה, מבקר אקראי הופך לשגריר נלהב של העסק שלנו וכשלקוח שולח הודעה הוא מופתע מהמהירות של המענה שהוא מקבל – אפילו אם הוא אוטומטי. 

לחיי הצעד האמיץ הראשון

רוצה לגלות את עולם השיווק הדיגיטלי?